גלישה זוויתית אל היתרונות הבריאותיים של אומגה 3

רופאים מדגישים, פעם אחר פעם, שאומגה 3 חיונית לבריאות הכללית שלנו. מאחוריהם עומדים מחקרים שנערכו על פני כמה עשורים, מחקרים שמצביעים על שפע של יתרונות בריאותיים לאומגה 3.

 

שני מקורות עיקריים לאומגה 3

 

יש שני מקורות עיקריים לאומגה שלוש – אומגה מן החי ואומגה מן הצומח. כאשר מדברים על אומגה מן החי הכוונה לשמן סרטנים מסוג קריל (ממשפחת הקרילאים) ושמן דגים. ומקורות מן הצומח הם זרעי פשתן, צ'יה, וקנבוס.
אומגה שמגיעה מן החיים במים הינה חיוניות כי היא תורמת מאוד לבריאות הלב. אומגה מן הצומח נחשבת למעט פחות חיונית מאחר והיא נספגת פחות בגוף ודורשת את נוכחותו של אנזים מסוים. למרות שאנחנו סופגים פחות ממנו, רופאים ממליצים לשלב בין אומגה שמגיעה מ-2 המקורות בתפריט היומי שלנו.
לא תאמינו מה גילו מחקרים על אומגה 3!

 

אומגה 3 נחשבת לאחד מהתוספים הכי חשובים היום. כך למשל, בשנת 2008 מגזין רפואי אמריקני מוביל- American Journal of Clinical Nutrition The פרסם לא פחות משלושה מחקרים שבדקו את התפקיד של אומגה שלוש בקרב בני הגיל השלישי. הם הצליחו להוכיח את התרומה של אומגה 3 למניעת מגוון נרחב של מחלות קטלניות ואף גילו שאומגה תורמת לתפקוד הקוגניטיבי של בני הגיל השלישי. עוד גילו החוקרים, שצריכה קבועה וממושכת של אומגה שלוש טובה יותר ובריאה יותר מצריכה קצרת מועד של אומגה 3.

 

הנה עוד ממצאים מעניינים על היתרונות של אומגה 3:

 

אומגה ומחלות לב: על פי מחקר שנערך באיטליה ובחן כ-11,3000 אנשים ששרדו התקף לב עולה כי השורדים שנטלו אומגה שלוש הפחיתו את הסיכוי ללקות שוב בהתקף לב, שבץ או מוות, לא עלינו. ובמחקר אחר, שנערך בארה"ב, גילו חוקרים כי אנשים שצרכו דגים לפחות פעם בשבוע מדי שבוע הקטינו בכ-50 אחוזים את הסיכוי שלהם למות עקב בעיה קרדיולוגית מאנשים שצרכו דגים רק פעם בחודש.

 

אומגה וכולסטרול: עוד גילו החוקרים שאומגה 3 מווסתת רמות כולסטרול. בניגוד לתרופות סטטינים, שמן דגים ושמן סרטנים יותר אפקטיביים בוויסות רמות הכולסטרול בגוף שלנו. כך על פי מחקר שמדד טריגליצרידים. שני השמנים הללו מפחיתים את פעילות האנזים שאחראי על המטבוליזם של עיבוד שומן. במחקר הם מצאו ששמן סרטנים עוד יותר יעיל משמן דגים.

 

יתרה מכך, מחקרים אף הראו כי אומגה 3 מונעת הפרעות בקצב הלב, מונעת קרישי דם בתוך כלי הדם, מונעת הצטברות שומן בעורקים וכן אנטי דלקתית.
אומגה 3 וילדים: מחקרים רבים ניסו לעמוד גם על ההשפעה שיש לאומגה 3 על ילדים, וגילו שאכן ישנו קשר. לדוגמה: בחנו קשר בין תפקודים קוגניטיביים של ילדים שצרכו אומגה 3 מהינקות לעומת ילדים שלא צרכו אומגה שלוש מינקות. החוקרים גילו במחקר שנערך ב-2013 ופורסם ב- American Journal of Clinical Nutrition כי ילדים שכן צרכו אומגה שלוש מינקות הראו ביצועים גבוהים יותר באוצר מילים, למידה ומבחני משכל. גיל הילדים שנבדק נע בין 3 ל-5 שנים.

 

עוד מצאו חוקרים, שיש קשר בין רמות נמוכות של אומגה שלוש לבין ADHD. הסיכוי של ילדים בעלי רמות נמוכות של אומגה שלוש לחוות בעיות קשב, ריכוז ובעיות התנהגות היא גדולה יותר.
אם כן, נראה כי אומגה 3 טובה לכולם: בני הגיל השלישי, ילדים ובוגרים כאחד יכולים ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים ששמני אומגה 3 מציעים ואם עוד לא רכשתם תוספי אומגה שלוש, אז כנראה שהגיע הזמן ויפה שעה אחת קודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *